torsdag 29 november 2012

Vuxen

Goder afton.....

Jag har gått lite i ide de senaste dagarna. Har varit upptagen med att tänka, planera, fundera och bestämma hur i hela friden livet ska se ut egentligen?! Det är svårt att vara vuxen hörrni. Speciellt när man inte känner sig särskilt vuxen. Fast hur känner man sig då egentligen? Jag är ju per definition en typisk ung vuxen. Bor ensam, pluggar på universitet, dricker kaffe och betalar räkningar. Gör mitt eget potatismos och betalar tv-licens.

Men jag har liksom inte den där känslan av att jag har koll på läget. När jag var liten funderade jag mycket på hur man skulle hantera vuxenlivet.

Vad jag oroade mig för:

  • Hur man skulle hinna packa ner alla varor i påsarna på ICA innan nästa kunds varor började dundra fram
  • Hur man betalade räkningar. Jag tänkte aldrig på att ha pengar, utan trodde aldrig att jag skulle lära mig hur man betalade själva räkningarna.
  • Hur jag skulle kunna bli ung, ensamstående mamma utan att pappan till själva barnet blandade sig i. Detta var på riktigt min dröm när jag var typ tio. Inspirerades av Tzatzikis morsa.
Nu kommer ju liksom allt det där naturligt.. Ja, förutom det där med att vara ensam mamma då..

En bra grej med att bo ensam är att man får julpynta när och hur man vill. Jag adventspyntade i förrgår! Liksom FEM DAGAR I FÖRVÄG :-O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar