fredag 16 november 2012

Självdisciplin

Vilken dag va. Vaknade klockan sju och fick kaffe på sängen. Läste DN och tänkte att det här ska bli en jävligt produktiv dag.

Min plan:
  • Duscha.
  • Lusläsa hela DN och komma på massor av intressanta saker att säga till folk. 
  • Plugga mycket intensivt och koncentrerat i typ sex timmar.
  • Köra hem till Lilljansberget.
  • Städa varje kvadratmillimeter av lägenheten. 
  • Förbereda bästismiddag. 
  • Äta middag. 
  • Skvallra.

Vad jag gjort?

  • Somnat om och sovit till halv tolv. 
  • Legat och blinkat i chock i en halvtimme. 
  • Skedat med Bosse (katten)
  • Läst tre av hundra sidor om sakprosa som jag borde läst till idag.
  • Kört bil och lyssnat på Miley Cyrus. 
  • Gjort pannkakor åt min karl. 
Ja, fan. Ganska bra ändå?

Nu ska jag hetsläsa resten av sidorna, och sedan börja förbereda ~tjejmiddagen~.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar