tisdag 30 oktober 2012

Tvångstankar

Hej!


Kom precis till skolan, slog upp datan och insåg att fönstret där jag googlat fan halva min klass var uppe. Oops.

Jag är ju en manisk person på många sätt och vis, och när jag väl fått för mig något så lever jag endast för det. Oftast i några veckor, ibland månader, men vissa hang-ups har hängt med sen barnsben. Som sökandet efter det perfekta paret strumpor. Som inte känns. Drömmen....

I alla fall.

Veckans tvångstankar:

Måstemåstemåste vara på skolan senast klockan åtta och sedan sitta här till fyra. Exakt. I morse försov jag mig och var här klockan tio. En sådan outhärdlig panik. För nu vet jag inte om jag ska stanna till klockan sex? Det går ju inte. Då kommer jag att falla ihop i ett litet blodsockerfallshörn och skaka sista timmen. Men jag har ju lovat mig själv att plugga sju timmar per dag.

HUR SKA JAG GÖRA?!

Det får lösa sig.

Tvångstanke nummer två är att jag blivit besatt av att äta vegetarisk mat. Jag köper nu inget kött hem till mig, förutom skinka och oxpytt, eftersom det är 1. dyrt 2. onödigt 3. köttproduktionen är ju inte direkt bästis med miljön. Problemet är 1. jag älskar falukorv 2. jag älskar köttbullar 3. jag älskar kött.

Sen vet jag inte vad man ska äta?! Har ätit falafel, soppa och haloumi med rotsaker senaste dagarna, men ikväll måste vi äta något med vitkål. Har köpt ett gigantiskt jävla vitkålshuvud för att det kostade 3 kr/kg men vad fan gör man av vitkål?! Kan ju inte äta coleslaw till middag?! Soppa?! Igen?! Calle gjorde en helt underbar potatissoppa igår, men vitkålssoppa känns ju som tråkmaten från helvetet.

Skit samma. Vill ju helst pryda inläggen med en webcam-bild på mitt fejs eftersom jag tycker att det är kul. Men nu sitter jag i en välbesökt cafeteria och då kan man ju inte direkt göra roliga miner hur som helst.


 Jag gjorde ett försök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar