tisdag 9 oktober 2012

Dum tjej

Tja.


Här sitter jag och känner mig pantad. Var på en frågestund för fredagens tenta idag, och tyckte mig förstå vad läraren sa för första gången på x antal veckor. Sedan kom jag hem och lade mig i soffan för att läsa i min lilla grammatikbok. Och även då förstod jag!!!!! Kunde till och med hoppa över flera avsnitt för att jag REDAN VISSTE.

"Meh.....LOL...." skrek jag för mig själv när jag läste något jag redan kunde. Höjde på ögonbrynen och skrattade rakt ut när det förklarades vad ett subjekt är. Slog näven i bordet och vrålade ut mitt skratt likt en psykopat.

"HA! Vilken JÄVLA TÖNTBOK!!!! Typ skriven för femåringar!!! HÖR DU?!!?! VAAA?!?!?!" vrålade jag till Calle som låg och sov.

Stoppade in ett tuggummi. Gick, fortfarande hånskrattandes, fram till köksbordet och satte mig med övningsboken.

"Jahapp." mumlade jag och silade luften mellan tänderna. Tuggade kaxigt på mitt tuggummi och slog upp en övning.

Om jag kunde svaret?

Nej.

Om jag ens förstod frågan?

Nej.

Om jag överhuvudtaget kunde placera frågan i ett sammanhang och greppa i vilket universum den här frågan skulle kunna existera?

NEJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar