tisdag 23 oktober 2012

Svagt kaffe

Jag vaknade allra först i morse. Kaffet blev lite svagt. Önskar att det var lucia eller åtminstone advent.

I går kväll såg vi Martha Marcy May Marlene. Den är väldigt bra, men att se en film om sexuellt och psykiskt våld innan man ska somna är en chansning. Jag har ju en psychodrömshjärna, och såklart drömde jag att jag skulle sova i ett annat rum än Calle. Rummet låg på övervåningen i lägenheten och var inrett i lyxig asiatisk stil. Så kom en moppepojke och skulle överfalla mig i rummet varpå jag slog honom med en mopedhjälm och kastade ner honom för landgången. Tyckte det var lite fyndigt. Sen drömde jag så sjuka saker att jag inte ens vågar skriva om dom. Är rädd att någon typ av internetövervakningsperson ska komma och ta mig. 

Idag är det kallt, kallt, kallt och jag är vaken så tidigt att det fortfarande är stjärnor ute. Ska packa ihop, göra mig fin och ta en iskall promenad till universitetet. Har ett nytt livsschema där jag oavsett föreläsningar sitter på skolan mellan åtta och fyra. Så är jag klar sen! Och får gå hem! Och se på Homeland, pussas och äta satsumas tills jag somnar till klicket från datorn där nattmänniskan sitter och skapar sina mästerverk.

Jo, livet är rätt gött nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar