måndag 17 september 2012





Tittut!

Hjälp vilka jävla psychoögon jag har. Försökte le, men det är måndag morgon och jag har sovit sex timmar så det är lite svårt att le. Jag måste sova åtta och börjar skaka nervöst när jag ser att klockan passerar 00.00.

Det här ska bli en bra och organiserad vecka! Igår kväll låg jag och skrev listor på saker jag behöver göra för att må bra och vara glad. Tyvärr involverade detta att köpa saker för tusentals kronor. Vaaaaarför denna materialism?!?!

Det har något att göra med att jag både var hos frisör och på ansiktsbehandling förra veckan. I båda fallen övertygades jag av hen som tog hand om mig. Fick för mig att jag BEHÖVER ekologiska ansiktsprodukter och värmeskydd och "proteinberikande hårinpackning". Herregud vad man ljuger för sin frisör förresten.

"Har du märkt att när du använder fuktberikande hårinpackning kan håret upplevas lite tungt?"

Så sitter man där och svettas och känner sig ful och ser i lysrörsbelysningen att man har fel färg på sin foundation och där och då vill man känna sig som en sån som har koll på bla hårinpackningar så man nickar och säger ja. Ljuger. Men jag har inte använt hårinpackning på fem år. Bara ICA-schampo. Och jag har överlevt. Och lägger hellre 395 kr på vin.

Så när man går fram till disken och hen visar denna hårinpackning som man sagt att man ska köpa så stammar man fram att "jag kommer tillbaka till veckan!".

Nu ska jag äta grapefrukt och smörja in ansiktet med min billiga ansiktskräm som enligt uppgift "lägger ett lock över mina porer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar